چگونه آگهی خود را در تخته ارسال کنم؟
ثبت نام در تخته، سود بیشتری برای شما خواهد داشت، اگر با انتشار آگهی، در مورد خدمات یا محصول خود، سایر همکاران را از وجود خود باخبر سازید. لذا اولین آگهی خود را ساخته و ارسال کنید. برای شروع با ما همراه باشید.
برای ثبت اولین آگهی خود، روی گزینه آگهیهای من ضربه بزنید.
وارد صفحه آگهیهای من میشوید و از آنجایی که این اولین آگهی شماست، صفحه خالیست و پیامی مبنی بر نداشتن آگهی در آن دیده میشود. روی دگمه ارسال آگهی جدید، فشار دهید تا به صفحه تنظیمات مربوط به ثبت آگهی وارد شوید.
در صفحه بعدی، ابتدا دستهبندی مربوط به آگهی خود را انتخاب کنید، مثلا اگر تعمیرکار هستید: تعمیرات را انتخاب کنید. اگر درصدد استخدام نیرو هستید، در دستهی منابع انسانی، زیردسته استخدام را انتخاب کنید و اگر جویای کارید، زیردسته آماده به کار را انتخاب کنید. اگر طراحید، دسته طراح را انتخاب کنید واگر خدمات کارگاهی ارائه میدهید، در زیرگروههای آن جستجو کرده و دسته مربوط به خود را پیدا کنید.
بعضی دستهها دارای زیردسته هستند مثل منابع انسانی یا خدمات کارگاهی یا فروشگاه. زمان بگذارید و سعی کنید تا دسته مربوط به خود را به درستی انتخاب کنید. با انتخاب درست دسته، آگهی شما در جای درست قرار خواهد گرفت و بازدیدی که از آن میشود، دقیقا بازدیدهایی خواهد بود که خواهان آن محصول یا خدمات هستند. اگر احیانا دسته را اشتباه انتخاب کنید، بالتبع بازدیدهایی که از آن میشود خواهان خدمت یا محصول شما نبوده و سودی نخواهید برد. پس زمان صرف کرده و دستهها را با دقت نگاه کنید و اگر احیانا دستهای پیدا نکردید که دقیقا مربوط به کار شما باشد، سعی کنید آگهی خود را در دستهای نزدیک و مشابه محصول یا خدمات خود قرار دهید.
با رعایت این نکات، بازدیدهای آگهی شما، نرخ سود بالاتری خواهند داشت و در دیده شدن، موفقتر خواهید بود. در این مرحله از آموزش، از بین دستهها، دستهبندی خدمات کارگاهی و زیرشاخهی آن، بدنه کابینت را انتخاب میکنیم.
بعد از انتخاب دستهبندی، وارد صفحهای میشوید که باید عنوانی برای آگهی خود انتخاب کرده و توضیحاتی برای آگهی بنویسید. همچنین اطلاعات تماس و ایمیلی که هنگام ثبتنام وارد کرده بودید، در ابتدای صفحه، نمایش داده میشود.
عنوان و تصویر، اولین قسمتهایی از آگهی هستند که نگاه چشم بر آن میافتد. پس به این دو قسمت توجه کافی بفرمائید.
عنوان آگهی، در اصل، خلاصهای از نام و خصوصیات کلیدی و مهم محصول یا خدمات شماست. پس بهتر است این قسمت، به گونهای تکمیل شود، تا سریعتر و راحتتر در جستجوها یافت شود. برای رسیدن به نتیجه بهتر، در هنگام وارد کردن عنوان، سعی کنید از کلمات کلیدی مربوط به خدمات یا محصول خود استفاده کنید. منظور از کلمات کلیدی، کلماتی هستند که معمولا افراد هنگام جستجو در گوگل، آن را تایپ میکنند. مثلا برای خرید دستگاهی که امدیاف را برش میدهد در گوگل جستجو میکنند دورکن یا اره امدیاف بر. در واقع، کلماتی که مردم در مورد خدمت یا محصول شما جستجو میکنند، کلمات کلیدیِ شماست. سعی کنید ازین کلمات حتما در عنوان و توضیحات آگهی استفاده کنید. هر چه توضیحات آگهی کاملتر و جالبتر باشد، خواننده بیشتر شما را دنبال میکند. با توجه به دانش و تجربهای که در کار خود دارید، بهتر از هر کسی میتوانید تشخیص دهید که چه کلماتی در حرفه شما کلیدی هستند. لذا از این کلمات در عنوان و توضیحات آگهی استفاده کنید. مثلا میپرسند کابینتساز سراغ داری؟ یعنی کابینتساز از کلماتی است که زیاد جستجو میشود. از آنجایی که اپلیکیشن و سایت، خدماتی که ارائه میکند در سطح اینترنت است، لذا از کلماتی استفاده کنید که معمولا در گوگل جستجو میشوند. به عنوان مثال دستگاه دورکن پایون 380 واگنی 3 فاز. این عنوان، مشخصات کلی محصول شما را نشان میدهد و برای توضیحات بیشتر و مشخصات دقیقتر، میتوانید از قسمت توضیحات آگهی استفاده کرده و جزئیات دستگاه و میزان کارکرد و مابقی موارد را برای کاربران تخته شرح دهید.
در نوشتن توضیحات متن آگهی به یک جمله مختصر اکتفا نکنید. زمان صرف کنید تا بتوانید دقیقتر خدمات یا محصول خود را شرح دهید. تجربه نشان میدهد هر چه توصیف بهتری داشته باشید، آگهی بیشتر دیده میشود. متن آگهی شامل همه جزئیات و مشخصات کالا یا خدمات شما باشد. دراین صورت تعداد تماسهای واقعی بیشتر و تماسهایی که فقط برای گرفتن اطلاعات هستند، کمتر شده و وقتتان هدر نمیرود.
صفحه را به سمت پایین بکشید تا بتوانید سایر قسمتهایی که میتوانید در مورد آگهی تکمیل کنید را، ببینید. محله خود را انتخاب کرده و روی نقشه نشان دهید تا شما را بهتر پیدا کنند. همانطور که میدانید بسیاری تمایل دارند از مکانهای نزدیک خود خدمات بگیرند و بسیاری نیاز دارند که به صورت حضوری خرید کنند. لذا نمایش موقعیت مکانی روی نقشه باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران میگردد. این شانس را از خود سلب نکرده و محله خود را روی گوگل به نمایش بگذارید.
از لحاظ سئو نیز(یعنی بیشتر دیده شدن در نتایج جستجوی مردم)، جانمایی در نقشه، در جستجوی گوگل، تاثیر بهتری دارد. زیرا گوگل در جستجوها، به مکان جغرافیایی هر فرد، توجه کرده و در نتایج ارائه شده، محلهای نزدیک به کاربر را به او پیشنهاد میدهد.
در اینجا نوبت به قرار دادن عکس در آگهی میرسیم که یکی از پارامترهای اصلی بهتر دیده شدن در آگهیهاست. قبلا اشاره کردیم که در برخورد چشمیِ کاربران، دو چیز خیلی مهم است، یکی عنوان آگهی و دیگری عکسی که برای آگهی انتخاب شده است. کاربر با دیدن این دو قسمت از آگهی، تصمیم میگیرد آگهی را باز کند یا نه.
لذا سعی کنید برای آگهی، عکسی واقعی، باکیفیت و مرتبط با محصول یا خدمات خود قرار دهید. منظور از عکس واقعی، تصویری است که شما شخصا با گوشی و یا دوربین از خدمات یا محصول خود گرفته باشید. به این ترتیب، خریدار بهتر میتواند مشخصات واقعی و ظاهری کالا یا خدمات را دیده و بهتر تصمیم بگیرد. از طرفی باعث اعتماد بیشتر کاربر به شما میگردد.
تجربه نشان میدهد، آگهیهایی که دارای تصاویری واقعی و کیفیت خوبی هستند و به گونهای عکسبرداری شدهاند که همه زاویههای خدمات یا محصول را به خوبی نمایش میدهند، 5 برابر بازدید بیشتری داشته و در نتیجه احتمال معامله بالاتر خواهد رفت.
هر چه عکسهای بیشتری بارگزاری کنید، بازدید بیشتری خواهید داشت. آگهیِ چشمنوازتر، نرخ سود آگهی را بالا میبرد.
از گذاشتن عکسهای شخصی، غیرمرتبط و بیکیفیت خودداری کنید. همچنین عکسهایی بارگزاری کنید که دقیقا معرف محصول یا خدمات شما باشند.
به همین ترتیب به پایین صفحه پیمایش کرده و سایر اطلاعات درخواستی آگهی را وارد کنید.
درج قیمت محصول یا خدمات شما باعث اعتماد بیشتر کاربران شده و نرخ بازدید را بالاتر میبرد. اگر از قیمت واقعی کالا یا خدمات خود مطلع نیستید، میتوانید قبل از تکمیل این قسمت، بررسی کرده و قیمت را پیدا کنید. سایتهایی هستند که میتوانید به عنوان مرجع برای گرفتن قیمت از آنها کمک بگیرید. ارزش واقعی خدمات یا کالای خود را بررسی کرده و قیمتی گرانتر یا ارزانتر و خارج از عرف ندهید تا سایر همکاران نیز بتوانند روزی خود را داشته باشند. درج قیمت باعث میشود، کاربر قبل از تماس، تصمیم خود را بگیرد. همچنین تماسهایی که مصمم به استفاده از خدمات یا محصول با این قیمت نیستند را، کمتر میکند و تماسهای واقعی، که به مشتری تبدیل میشوند، بیشتر میشود.
آگهی که در حال ثبت آن هستیم، از دستهبندی خدمات کارگاهی بود، لذا از ما نام کارگاه را میپرسد که میتوانیم آن را وارد کنیم. لازم به ذکر است، در سایر آگهیها، که خدمات کارگاهی ارائه نمیدهند، این باکس دیده نمیشود.
حال دیگر به انتهای صفحه رسیدهاید و میتوانید دگمه ثبت آگهی را در انتهای صفحه فشار دهید. دراین زمان، پیامی، مبنی بر ثبت موفق آگهی، به نمایش درمیآید. آگهی بعد از بازبینی، توسط سایت منتشر و پیامکی حاوی تائید آگهی، دریافت خواهید کرد.
فراموش نکنید، بروزرسانی آگهیها را، طی برنامهای منظم، مد نظر داشته باشید. تجربه نشان میدهد این امر، نرخ بازدید آگهی را افزایش میدهد.
در انتها ما را از نقطهنظرات و پیشنهادات خود، جهت بهبود کیفیت خدمات، بهرهمند ساخته و به شماره پشتیبانی سایت، از طریق واتساپ ارسال بفرمائید.